ja då var det vinter igen

i dag på min postis runda så var det över en decimeter snö på vissa ställen och det fullkomligt vräkte ner snö.
Jag körde fast vid en lådgrupp så jag fick backa ner för hela backen och köra upp igen och stanna mitt i vägen och kliva ur bilen och lägga posten i lådorna.
Och ska man tala om att kliva ur postbilen för att det står saker i vägen så går jag i gång ordentligt.
Finns inget värre än när det står massor av saker så man inte kan köra fram.
Vissa verkar tro att man kan väl kliva ur bilen och lägga i posten i alla fall.
Men skulle man göra så vid varje låda så skulle man aldrig bli klar med sin runda.
Av med bältet, ur bilen, släng ner posten i lådan, i bilen ,sätt fast dig i bältet och kör vidare.
För att sedan upprepa detta X antal ggr.
Nä det funkar inte så.
Så tänk på det mina kära vänner, sätt inga planteringskrukor eller soptunnor före eller direkt efter postlådan.
Man behöver lite svängradie oxå för att ta sig fram till lådan.
:)
Nu äter vi ost å kex å glor på hockey.
Just ja, jag köpte en bil i går.
Eller egentligen så är det mannen som köpt den, han står som ägare på denna lilla corolla.
För det är ju jag som står som ägare på XC90.
;;)
Ha en fortsatt trevlig helg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0